Blog

Blog, kennis & nieuws

Personalisatie

3 personalisatie valkuilen

Dale Carnegie zei ooit: “a person’s name is to that person the sweetest and most important sound in any language.” In zekere zin pleitte hij voor het toevoegen van een persoonlijk tintje aan producten en diensten. Personalisatie werkt omdat in de basis iedereen op zoek is naar persoonlijke aandacht. Dankzij de huidige technieken is personalisatie toegankelijker dan ooit tevoren. Organisaties hebben nu de mogelijkheid om unieke klantervaringen te bieden die voorheen niet mogelijk waren. Toch zijn er valkuilen… Wat is personalisatie? Het beste kunnen we dan het vergelijk maken met een fysieke

Lees verder »
Emailmarketing

Er waren eens 5 e-mailmarketing fabels…

Als kind is mij altijd verteld dat het zeven jaar duurt voordat je kauwgom verteert als je het hebt doorgeslikt. Tot op de dag van vandaag slik ik mijn kauwgom niet door… Geloofde je dat je minstens 30 minuten moest wachten na het eten om te zwemmen, of dat je vierkante ogen krijgt als je te dicht bij de televisie ging zitten? Het blijkt dat ik niet de enige ben die deze theorie geloofde. Zo zijn er nog veel meer fabels waar we in kunnen geloven en aan het eind

Lees verder »
Emailmarketing

E-mailmarketing nog steeds niet dood?

In een eerder artikel schreef ik al dat uit onderzoek bleek dat de gemiddelde persoon een aandachtsspanne heeft van acht seconden. Dat is één seconde minder dan de gemiddelde aandachtsspanne van een goudvis. Hoe lang duurde het om deze zin te lezen? Deze korte aandachtsspanne is misschien wel een gevolg van dat de consument tegenwoordig digitale multi-taskers is. Gemiddeld switchen we 27 keer per uur van het ene digitale platform naar het andere en weer terug! Door het gebruik van meerdere apparaten om content te consumeren, worden consumenten geconfronteerd met

Lees verder »
Personalisatie

Segmentatie of Personalisatie?

Uit een studie van Microsoft bleek vorig jaar dat mensen een kortere aandacht spanne hebben dan een goudvis. Dit toont aan dat elk stukje van onze interactie met ons klantenbestand – van een welkome ‘hallo’ tot een trieste ‘vaarwel’ – beknopt, op tijd en vooral relevant moet zijn. Gelukkig is dankzij dataspecialisten efficiënte gepersonaliseerde marketing mogelijk. Maar wat voor personalisatieniveau verwacht onze potentiële klant tegenwoordig? Is segmentatie genoeg of is het 1:1-personalisatie waar we ons op moeten richten? Segmentatie Segmenteren is het opdelen van een markt in specifieke deelsegmenten. Een

Lees verder »