Home » Blog_new
Blog
Blog, kennis & nieuws
Waarom personalisatie een noodzaak is om succesvol te zijn in e-commerce
Het tonen van gepersonaliseerde productaanbevelingen op je webshop wordt steeds minder een optie en steeds meer een noodzaak. Hier is waarom. In 1999 zei Jeff Bezos, oprichter Amazon, al: “We hebben 6,2 miljoen klanten, dus zouden we 6,2 miljoen winkels moeten hebben”. En dit is één van de redenen waarom vandaag de dag Amazon één van ’s werelds grootste e-commerce bedrijven is. Meer dan 15 jaar geleden (een eeuw in e-commerce jaren), begreep Jeff Bezos dat de sleutel tot echt succes in e-commerce is om elke klant anders te behandelen;
10 manieren om je checkout-pagina te optimaliseren
Een checkout-pagina is de webshoppagina die een bezoeker ziet tijdens het afrekenen. Bedenk dat 70% van de bezoekers afhaakt bij het afrekenen. Een toename van 2 seconden in de laadtijd zorgt zelfs voor 87% afhakers! Dit geeft direct de belangrijkheid aan van een goedwerkende checkout-pagina. Wanneer een bezoeker in de checkout-pagina komt, is de verkoop nog lang geen feit. Er zijn een hoop factoren die ervoor kunnen zorgen die de bezoeker weerhoudt om de aankoop door te zetten – ook al waren ze geïnteresseerd genoeg om het aankoopproces te starten.
Het beïnvloeden van het online koopgedrag
Overkomt het jou ook weleens dat je in de supermarkt bij de kassa aankomt en je veel meer spullen op de band legt dan vooraf gepland? Of bij het bezoeken van een woonwarenhuis, toch ook nog even die waxinelichtjes en die handige houdbaarheid bakjes meeneemt. Hoe komt dat toch? Er zijn een aantal manieren die wordt gebruikt om ons bewust, maar vooral onbewust te beïnvloeden. Maar hoe gaat dat online? We proberen als webshop ook de fysieke winkel na te bootsen als het gaat om upsell en cross sell. Uiteindelijk
Waarom Predictive Analytics in e-Commerce?
De wereld van retail verandert snel en drastisch, dit wordt beïnvloed door twee factoren. Eerste is de technologie. De tweede, sterk beïnvloed door de eerste, is het gedrag van consumenten. Slechts een paar decennia geleden was het veel eenvoudiger om retailer te zijn. Je had alleen te maken met de customer experience in je winkel. Met de opkomst van IT, PC’s, internet, en ten slotte mobiele apparaten (smartphones en tablets), krijgen retailers een veel grotere uitdaging om nieuwe klanten aan te trekken en te behouden. Deze ontwikkelingen zorgt voor de opkomst van